Rollup reklamowy, który przyciąga uwagę. Jak go zaprojektować?

Posted by:Marta Wujda Posted on:21 grudnia 2021 Comments:0
Wyniki

Marketing to podstawa działalności firm z każdej niemal branży. Mimo rosnącego znaczenia reklamy internetowej, wciąż niezastąpionym nośnikiem reklamowym są popularne roll-upy. Odpowiednio zaprojektowane wyróżniają się wysoką skutecznością w przekazywaniu informacji. Jak przygotować przyciągający baner roll-up? O tym w artykule – dowiesz się z niego, jak rozmieścić treść, zadbać o czytelność i dopasować grafikę do projektu rolla-upa.

Dopasuj treść do odbiorcy

Roll-up, tak jak każdy inny nośnik reklamowy, jest skuteczny tylko wtedy, przy przykuwa wzrok potencjalnego odbiorcy. Dlatego też projektując reklamę stojącą, należy skoncentrować się na oprawie graficznej, która zachęci do zapoznania się z prezentowanymi treściami. Te powinny być dopasowane zarówno do branży, w której działa reklamująca się firma, ale też do samych odbiorców.

W tym calu należy dopasować język przekazu, stosując odpowiednio mniej lub bardziej formalne sformułowania o sugestywnym charakterze, które będą oddziaływać na wyobraźnię czytającego. Ważne jest też to, aby prezentowane informacje były przedstawione w przyjaznej dla oka formie. Chwytliwe hasło reklamowe, atrakcyjna oprawa graficzna i zwięzły przekaz sprawią, że nasz roll-up zostanie dostrzeżony przez potencjalnych klientów i partnerów biznesowych.

Zadbaj o właściwą ekspozycję kluczowych informacji

Dopasowanie treści do odbiory to jednak nie wszystko. Równie istotne jest dobre rozplanowanie kluczowych informacji. Treść na roll-upie reklamowym powinna być rozmieszczona zgodnie z jej przeznaczeniem. To znaczy, że logo firmy należy umieścić na górze projektu. Obowiązkowym elementem roll-upa jest też chwytliwy, zapadający w pamięci slogan. Dalsze informacje o firmie oraz oferowanych przez nią produktach lub usługach, dobrze jest umiejscowić na wysokości oczu.

Dane kontaktowe, choć są bardzo ważne, polecamy ulokować na dole stojącej reklamy. Dobrze jest też postawić na zwięzłość – zbyt obszerny tekst nie tylko wprowadzi chaos do projektu, ale i zniechęci potencjalnych odbiorów do zapoznania się z treścią.

Dlatego dobrze jest ograniczyć tekst do kluczowych informacji przedstawionych w uporządkowany sposób. Oprócz rozplanowania treści, należy zadbać również o ich należytą czytelność nawet z nieco większej odległości. Teksty na grafice powinny mieć odpowiednią wielkość – zbyt małe łatwo przeoczyć lub uznać za nieistotne.

Użyty w projekcie font musi być łatwy w rozczytaniu – eksperymentowanie z wymyślnymi rodzajami pisma może utrudnić odbiór treści. Nie warto też przesadzać z liczbą fontów – do zachowania spójności projektu należy ograniczyć się do trzech.

Użyj wysokiej jakości grafiki

Wysoka jakość grafiki na roll-upie znajdzie przełożenie na skuteczność przekazu reklamowego. Mając na uwadze spore wymiary nadruku, grafiki umieszczone na roll-upie powinny wyróżniać się odpowiednio wysoką rozdzielczością – zdjęcia poniżej 300 dpi nie będą się dobrze prezentować. A pamiętajmy, że roll-upy często są „czytane” z bliska.

Zalecane jest też wysyłanie grafik w formacie barwnym CMYK, który jest przygotowany do druku na fizycznych obiektach. Jeżeli nie dysponujemy własnym zdjęciem o zadowalającej jakości, możemy zajrzeć do wirtualnych baz grafik i fotografii, gdzie znajdziemy profesjonalne materiały, które pomogą nam w stworzeniu skutecznego roll-upa.

Zalety roll-upów. Gdzie warto je stosować?

Roll-up to nośnik reklamowy składający się z czterech elementów – planszy reklamowej, kasety z systemem rolującym i wysięgnika. Dzięki nieskomplikowanej konstrukcji, prosty jest też jego mechanizm działania. Grafika rozwijana jest ze wspomnianej kasetki, a następnie mocowana na maszcie.

Wraz ze zdjęciem listwy, mechanizm rolujący zwija plansze, chowając ją do kasety. Popularność roll-upów to zasługa licznych zalet nośnika. Kluczową z nich jest skuteczność – przejrzysty projekt pozwala na szybkie zapamiętanie informacji zawartych na grafice. Ważnym atutem jest też prostota montażu – reklamę można rozłożyć nawet jedną ręką. Roll-upy są nie tylko lekkie, ale i zajmują niewiele miejsca, co ułatwia ich przenoszenie i przewożenie. Nie bez znaczenia jest również dobre zabezpieczenie złożonej reklamy przez metalową kasetę, chroniącą przed uszkodzeniami mechanicznymi i warunkami atmosferycznymi.

Na koniec, choć nie najmniej ważna – funkcjonalność. Po zakończeniu kampanii planszę umieszczoną w roll-upie można wymienić na inną. To wszystko sprawia, że roll-upy cieszą się zainteresowaniem osób przedsiębiorców, którzy mogą dopasować je do swoich indywidualnych potrzeb. Zastosowanie roll-upów jest naprawdę szerokie. Jako skuteczna forma reklamy sprawdzą się one niemal w każdej branży. Starannie zaprojektowane, z przykuwającymi wzrok grafikami i sugestywnymi tekstami, doskonale prezentują się zarówno wewnątrz różnego typu obiektów, jak i na zewnątrz.

Nie dziwi więc, że są one chętnie wykorzystywane przez firmy podczas prezentacji, szkoleń, konferencji, seminariów czy kongresów. Z powodzeniem można stosować je również podczas akcji promocyjnych w restauracjach i galeriach handlowych. Równie świetnie sprawdzą się podczas wystaw, na imprezach plenerowych czy ustawione w siedzibach firm i instytucji. Wszędzie tam skutecznie zaprezentują daną firmę, zwiększając w efekcie rozpoznawalność danej marki oraz przyciągając potencjalnych klientów i kontrahentów.

Kategoria