Prowadzenie restauracji – co najlepiej drukować?

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:2 lutego 2022 Comments:0
druk w restautacji

Atrakcyjna lokalizacja, doskonałe potrawy w menu, szybka i przyjazna obsługa – to wszystko jest podstawą sukcesu Twojej restauracji. Jednak prowadząc biznes w tej branży, nie możesz zapominać o materiałach drukowanych, które decydują o wygodzie gości i skutecznej promocji lokalu. Drukowanie ulotek, podobnie jak druk wizytówek to narzędzie promocji lokalu. Atrakcyjna i spójna identyfikacja wizualna buduje renomę restauracji niemal w tak dużym stopniu, jak jej oferta. Przkonaj się, jak karta menu, podkładki na tacki i stojak na stół, drukowane ekspresowo w Chroma ułatwiają gościom wybór potraw i utrwalają pozytywny wizerunek Twojego lokalu!  

Jakie zadanie pełnią druki w restauracji?

Gość odwiedzający Twój lokal nie zawsze jest przekonany, że skorzysta z jego oferty. Pamiętaj, że decyzja bywa podejmowana dopiero w momencie zapoznania się z dostępnymi potrawami i napojami. Dlatego tak bardzo istotną rolę odgrywa karta menu. Klienci, zwłaszcza gdy są głodni, jedzą oczami, więc karta menu musi prezentować się atrakcyjnie, a jednocześnie przedstawiać w pełnej krasie potrawy w postaci wysokiej jakości zdjęć i zachęcających opisów. Wykonaj profesjonalne zdjęcia przynajmniej najciekawszych elementów Twojego menu, udekorowanych i pięknie podanych, które następnie wykorzystasz w materiałach drukowanych. Fotografie stockowe nie odzwierciedlają faktycznego stanu rzeczy i nie są unikalne. Nie pozwól, by goście poczuli zawód po zamówieniu dań, które będą odbiegać od ich wyobrażenia.

W naszej drukarni zdajemy sobie sprawę z odmiennych potrzeb poszczególnych lokali. Jeśli prowadzisz bar lub pub, poosiadamy w ofercie przydatne w Twoim lokalu podstawowe karty menu, które można skonfigurować od zera za pośrednictwem oprogramowania Canva. Te proste dwustronne karty nadają się idealnie, na przykład do barów szybkiej obsługi lub jako dodatkowe karty menu dla dzieci. Z myślą o ekskluzywnych lokalach umieściliśmy w naszej ofercie menu w formie szytych katalogów, dostępnych w rozmaitych formatach wzmocnionych folią błysk, mat lub Soft Skin, co zapewnia wydrukowi trwałość. Wybierz format, który najlepiej wpisze się w potrzeby Twojego lokalu. Wąski, poręczny katalog to dobry pomysł na karte win (wzbogaconą zdjęciami) lub główne menu do kawiarni wyposażonej w małe stoliki albo pubu z wysokimi honkerami i barem. W tradcyjnej restauracji postaw raczej na większy format – goście mają czas, zasiadając wygodnie w większym gronie przy dużym stole, by zastanowić się nad wyborem przeglądając kolejne strony.

Nieprzypadkowo wiele restauracji decyduje się na druk ulotek, które rozdawane gościom lub potencjalnym klientom zachęcają ich do odwiedzenia lokalu w przyszłości. W tym przypadku również warto postawić na przyzwoity papier i wysokiej jakości druk uwzględniający realityczne zdjęcia. Drukowanie ulotek w dużych nakładach jest oczywiście dostępne w naszej ofercie. Ulotki możesz dołączać do zamówień na wynos. Weź pod uwagę, że eleganckie składane materiały, wydrukowane na dobrej jakości papierze pozostaną z odbiorcami na dłużej i niekoniecznie natychmiast wylądują w śmietniku.

Podobną rolę pełni drukowanie wizytówek. Zawierając adres, pomagają w odnalezieniu danej restauracji na mapie. Druk wizytówek odbywa się także z myślą o kluczowych klientach biznesowych, którym lokal może na przykład zaoferować catering bądź organizację imprez okolicznościowych. Nie bagatelizuj tego czynnika nawet w dobie internetu! Poza tym przedsiębiorca wyposażony w wizytówki automatycznie zyksuje bardziej profesjonalny wizerunek.

Drukowanie ulotek i wizytówek oraz menu mocno wpływa na postrzeganie Twojej restauracji. Prowadząc biznes w przemyślany sposób, warto zadbać o spójną identyfikację wizualną lokalu. Wykorzystuj w poszczególnych materiałach te same motywy graficzne, kolorystykę, czcionki i oczywiście logo. Spójne motywy powinny być widoczne na szyldzie i innych materiałach, na przykład potykaczach umieszczanych na chodniku przed wejściem do lokalu.

Karta menu w restauracji – jakie rodzaje wyróżniamy?

Nie istnieje złota recepta na stworzenie idealnej karty menu, każda restauracja ma bowiem inny wizerunek i model biznesowy. Uwzględniliśmy to, tworząc naszą ofertę. Dajemy Ci szereg możliwości, a Ty zastanów się, co najlepiej sprawdzi się w Twoim lokalu.

Karta menu jest dostępna w różnych formatach – od większych, jak A4, przez nietypowe, na przykład DL po kwadratowe, takie jak 210 x 210 mm. Każdy restaurator znajdzie tu coś dla siebie. Karta menu miewa orientację pionową bądź poziomą i może być zadrukowana jednostronnie bądź dwustronnie. Weź pod uwagę sposób, w jaki goście będą najczęściej dokonywać zamówienia: przy stoliku, przy barze? Karta menu musi być nie tylko estetyczna i czytelna, ale też funkcjonalna, a gdy trzeba poręczna.

Dobrze wiemy, że właściciele restauracji dysponują odmiennymi budżetami i zmieniają menu z różną częstotliwością. Dlatego w naszej ofercie uwzględniliśmy kilkanaście rodzajów papieru o różnej gramaturze, w tym kredowy – matowy i błyszczący. Często zmieniające się dodatkowe menu sezonowe nie musi być pełne uszlachetnień i kosztowne – w tym przypadku możesz postawić na opcję budżetową, ale spróbuj wynagrodzić to klientom atrakcyjnymi zdjęciami bądź zachęcającymi opisami dań.

Eleganckie karty menu dla dzieci i dorosłych można stworzyć przy wykorzystaniu uszlachetnienia – w tym folii błysk, folii mat i niezwykle miłej w dotyku dla gości restauracji folii Soft Skin. Jeżeli Twój lokal ma charakter premium, rozważ takie właśnie rozwiązanie.

Najważniejszą rolę odgrywa jednak treść menu i sposób przedstawienia potraw – tekstowy i opcjonalnie graficzny. Klienci naszej drukarni nie muszą zdawać się na łaskę grafików, którzy nie zawsze rozumieją ich koncepcję. Udostępnione przez nas oprogramowanie Canva pozwala od zera stworzyć wyjątkowy projekt. Nie martw, jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy graficznej. Canva zaoferuje Ci szereg ciekawych szablonów, które łatwo wypełnisz własną identyfikacją wizualną i przeprowadzi Cię krok po kroku przez tworzenie projektu!

Poza tradycyjną kartą menu w restauracji warto umieścić także dodatkowe materiały na przykład w formie stojaków na stół. Wykorzystasz je na przykład do przedstawienia menu sezonowego, dziennego lub napojów. Stojaki mają wysoki potencjał sprzedażowy, bo natychmiast rzucają się w oczy oczekującym na zamówienie bądź lekko znudzonym gościom.

A może Twoja restauracja ma charakter samoobsługowy lub klienci odbierają zamówienia na tackach? W takim razie wykorzystaj każdą dostępną okazję do zaprezentowania swojej identyfikacji wizualnej. Wydrukujemy dla Ciebie podkładki na tacki w ustandaryzowanych rozmiarach 400 x 300 mm. Aktualne promocje, logo Twojego lokalu i wszystko, co chcesz zaprezentować gościom, pozostanie doskonale widoczne w trakcie posiłku!

Drukowanie ulotek – na co zwrócić uwagę?

Drukowanie ulotek restauracji za pośrednictwem naszej drukarni jest bardzo przyjemne, między innymi ze względu na możliwość samodzielnego przygotowania projektu w oprogramowaniu Canva. Poza tym właścicielowi pozostaje wybór formatu – w naszej ofercie dostępne są materiały składane i z perforacją, bardziej atrakcyjne dla odbiorców, a w drugim przypadku pozwalające na przykład na odrywanie kuponów promocyjnych. Te ostatnie mogą być bardzo przydatne, gdy otwierasz lokal i pragniesz zachęcić gości do jego odwiedzenia przy pomocy zniżek. Nie wszyscy odbiorcy przepadają za ulotkami, ale pamiętaj, że w tym przypadku materiał drukowany zawiera nie tylko obietnicę, ale też konkretną korzyść!

Proponujemy drukowanie ulotek o orientacji pionowej i poziomej, dwustronnych oraz jednostronnych na wielu rodzajach papieru. Ekskluzywne lokale mogą zdecydować się na uszlachetnienia – ważne, aby drukowane ulotki pozostawały zgodne z identyfikacją wizualną wykorzystaną w pozostałych materiałach.

Drukowane wizytówek – jak stworzyć odpowiednią wizytówkę?

Podobne możliwości wiążą się z drukowaniem wizytówek. Tworzenie unikalnych projektów umożliwia oprogramowanie Canva. Standardowe wizytówki są dostępne w dwóch popularnych formatach:

  • 85 x 55 mm,
  • 90 x 50 mm.

Dokladny adres, wskazowki dojazdu, godziny otwarcia i inne cenne informacje z punktu widzenia gości warto umieszczać na wizytówkach. Przy pomocy oprogramowania Canva z łatwością zaprojektujesz własną wizytówkę z użyciem oryginalnych, estetycznych i trendsetterskich szablonów. Druga składowa sukcesu, to sposób wydruku projektu.

Atrakcyjną formę wizytówki możesz osiągnąć, wybierając kredowy papier premium. Druk wizytówek odbywa się jednostronnie lub dwustronnie i zawiera ewentualne uszlachetnienia, do których należą złocenie, srebrzenie czy pokrycie wybranego obszaru lakierem UV 3D. Tak szeroki wybór pozwala na pełne dopasowanie wizytówek do identyfikacji wizualnej lokalu. W treści wizytówki powinny znaleźć się kluczowe informacje – nazwa, logo i adres, a opcjonalnie także hasło CTA.

Oddzielną kategorię stanowią wizytówki w nietypowych kształtach, na przykład w formie metek, listków lub zawierające zaokrąglenia. Ich przeznaczenie jest zgoła odmienne od tradycjnych wizytówek – dobrze sprawdzą się w roli bonów zniżkowych.

Podsumowanie

Drukowanie ulotek i wizytówek, podkładek na tacki, a przede wszystkim kart menu lokalu to doskonały sposób na zdobycie nowych i lojalnych klientów. Przy tak dużej konkurencji na rynku nawet najlepiej prowadzony lokal posiadający w ofercie smaczne dania nie zawsze wykorzystuje swój potencjał. Dlatego przypominaj o sobie klientom za pośrednictwem spójnej i atrakcyjnej identyfikacji wizualnej, którą pomożemy Ci zaprojektować i zmaterializować w postaci doskonałych wydruków!

Kategoria