Papier z recyklingu. Dlaczego warto postawić na papier ekologiczny?

Posted by:Marta Wujda Posted on:7 lutego 2022 Comments:0
papier ekologiczny

Dlaczego warto postawić na papier ekologiczny?

Wydaje Wam się, że ekologia to coś odległego i dotyczącego innych? Im szybciej zmienicie zdanie, tym lepiej. Zarówno w codziennym życiu, jak i w biznesie można nauczyć się oszczędzać cenne zasoby, a przy tym skutecznie osiągać cele swojej rodziny czy organizacji. Ekologiczny papier Nautilus Classic ułatwi połączenie jednych i drugich celów.

Ekologiczne postawy zwykle kojarzone są z oszczędzaniem: mniejszym zużyciem wody, oszczędzaniem prądu, wybieraniem na co dzień roweru zamiast samochodu. Wszystko po to, żeby nie doprowadzić do realizacji wizji znanej z filmów katastroficznych. Klasyczny „Mad Max” pokazywał garstkę ludzi, którzy na pustynnej ziemi walczą o ubogie zasoby. W rzeczywistości potrzebne jest jeszcze lepsze wykorzystanie dostępnych zasobów. Takie, które sprawi, że codzienne produkty będą bardziej ekologiczne.

Uważacie, że ekologia to fanaberia i koszty?

Możecie nawet tak myśleć, ale pamiętajcie, że konsumenci myślą inaczej. I podejmują inne decyzje zakupowe. Badania firmy Kantar https://consulting.kantar.com/growth-hub/purpose2020/ wykazały, że 55% konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej za produkty i usługi firm zaangażowanych w ważne kwestie ekologiczne.

Jeszcze większa grupa, bo aż 67% badanych chętnie wypróbuje nowy produkt, ale wyda na niego swoje pieniądze tylko pod warunkiem, że ufa firmie, która za nim stoi. Marka wpływa na produkt, a produkt wpływa na markę. Konsumenci chcą mieć też pewność, że produkt, który biorą do ręki ze sklepowej półki albo oglądają w sklepie internetowym na ekranie smartfona, jest produktem ekologicznym.

Firmy odpowiadają na to, prowadząc działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsiblity, CSR). Dotyczy to także papieru.

Dom z papieru ekologicznego

Papier był obecny w dyskusjach o ochronie środowiska od kilkudziesięciu lat. Zwykle pozostawał na drugim planie. Obywatele całego świata zauważyli kiedyś, że ochrona roślin i zwierząt oraz rozsądne wykorzystywanie zasobów planety rozstrzygnie o naszej przyszłości. Pojawiły się kampanie ekologiczne, zwykle wykorzystujące papier: plakaty, banery, reklamę prasową.

Tak jest do dzisiaj. Oto przykład niedawnej kampanii plakatowej „Nie zaśmiecaj naszego domu”, przeprowadzonej w polskich parkach narodowych.

Z czasem ekologiczny stał się sam papier. Nie tylko ze względu na wydrukowaną na nim treść, ale i dzięki własnym właściwościom.

Eko-znakowanie i znakowanie społeczne polega na umieszczaniu na opakowaniach lub etykietach produktów dodatkowych informacji z zakresu ekologicznej lub społecznej odpowiedzialności. Nawet tak zwyczajny produkt jak papier może być ekologiczny i odpowiednio oznakowany. Może być też innowacyjny. Czasem wynalazki są naprawdę zaskakujące. Czy wiecie, że kilkanaście lat temu naukowcy z Poznania opracowali ekologiczny papier z… lnu i konopi?

Wróćmy jednak do teraźniejszości. Dzisiaj najbardziej przyjazny środowisku jest papier z recyklingu. Pozwala na ekologiczne drukowanie i wielokrotne zapełnianie stron wytworzonych z tych samych surowców. Powstaje on z makulatury, czyli z niepotrzebnych lub zniszczonych materiałów papierniczych.

Firmy zawsze będą potrzebowały papieru. Drukują na nim materiały, które ułatwiają im funkcjonowanie, obieg dokumentów, codzienne wydruki. W perspektywie przyszłości ważniejsze są materiały, które budują reputację firmy na zewnątrz. To katalogi, wizytówki, ulotki, kalendarze. Często w wielotysięcznych nakładach.

Ekologiczny druk na eko papierze

Nowy papier w naszej ofercie, Nautilus Classic, łączy kilka cech ważnych dla dzisiejszych konsumentów. Jest odpowiedzią na troskę o naturę, ale i potrzebę masowego druku oraz wysokiej jakości produktu.

Papier eko w 100% pochodzi z recyklingu. Zapewnia więc redukcję emisji dwutlenku węgla, chroni środowisko dzięki zmniejszonemu zużyciu energii i wody. Szczególnie oszczędności wody są istotne. W Polsce doświadczenie związane z suszą jest ciągle nowością, ale na świecie niestety już nie. Wielu miastom na świecie grożą „Dni Zero”, czyli niedobory tak poważne, że woda jest dostępna dla mieszkańców w ograniczonej ilości, tylko w krytycznych punktach ujęć.

Już w nazwie Nautilus pobrzmiewa przyjaźń z wodą. Tak nazywał się przecież legendarny okręt podwodny kapitana Nemo, taką nazwę noszą też morskie głowonogi. Naturalny odcień tego papieru, charakterystyczny dla całej marki, uzyskuje się bez użycia wybielaczy. Nawet pozostałości po produkcji papieru są ponownie wykorzystywane w rolnictwie i budownictwie.

Jednocześnie Nautilus Classic zapewnia świetną jakość druku, a jego wysoka nieprzezroczystość ułatwia drukowanie dwustronne. Certyfikowana technologia ColorLok sprawia, że ten papier jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi technologiami druku offsetowego i laserowego. Papier ma certyfikat, który umożliwia stosowanie go w kontakcie z żywnością.

Ulotki, katalogi, plakaty, notesy ekologiczne

Na ekologicznym papierze Nautilus Classic możesz wydrukować:

  • ulotki
  • ulotki składane
  • katalogi szyte
  • katalogi klejone
  • papier firmowy
  • arkusze plano
  • plakaty jednostronne
  • notesy klejone

Wszystkie w nakładach cyfrowych i offsetowych. Dostępne gramatury to 80 g, 120 g, 250 g. Na koniec tylko dwa ważne zastrzeżenia. Jeśli w konfiguratorze wybierzecie Nautilusa, to nie możecie łączyć go z innymi rodzajami papieru. Nie może być również uszlachetniany.

Papier ekologiczny – wybór, za który podziękuje Ci natura (i klienci też) Ochrona zasobów naszej planety to wiele codziennych decyzji i wyborów. Od segregowania śmieci, przez sposoby podróżowania, aż po decyzje zakupowe. Także te, które podejmujesz w firmie. Mamy nadzieję, że rozszerzenie oferty o sprawdzony papier ekologiczny z recyklingu ułatwi Ci prowadzenie skutecznej działalności biznesowej w duchu społecznej odpowiedzialności.

Kategoria