Katalogi na 2022 – portale do świata twojej marki

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:3 czerwca 2022 Comments:0
rodzaje papieru do druku

W dobie cyfryzacji i rosnącej roli branży e-commerce drukowanie katalogów firmowych i ich dystrybucja wśród potencjalnych klientów wciąż stanowi nieodzowny element strategii marketingowej. Dla wielu odbiorców, miłe w dotyku i pełne inspirujących zdjęć katalogi szyte, bądź klejone, są wygodniejszym źródłem informacji niż ekran urządzenia mobilnego. O sukcesie marki decyduje – zgodne z aktualnymi trendami – projektowanie katalogów reklamowych. 

O jakich trendach nie wolno zapominać w 2022 roku? Jak wydrukować doskonały katalog w naszej drukarni internetowej?

Jak drukowanie katalogów buduje wizerunek marki i poprawia sprzedaż?

Nowoczesny katalog nie jest wyłącznie spisem produktów wraz z cennikiem. Tę funkcję doskonale spełnia witryna internetowa. Drukowanie katalogów polega na czymś więcej – mianowicie prezentacji produktów w ich naturalnym środowisku, w trakcie użytkowania, z wyraźnym wyeksponowaniem ich najważniejszych zalet. Ludzie kupują oczami, zatem doskonałej jakości zdjęcia w połączeniu z językiem korzyści budują pozytywny wizerunek marki i konkretnych produktów, a jednocześnie odwołują się do ludzkich potrzeb i emocji.

Katalog to nie tylko przedmiot użytkowy. To symbol. Marka mówi za jego pośrednictwem, że chce dostarczać pełne doświadczenie swoich produktów, nie tylko dawać się odnaleźć w procesie zakupowym online lub stacjonarnie. Jakie trendy powinno uwzględniać projektowanie katalogów reklamowych?

Projektowanie katalogów reklamowych trendy w 2022 roku 

Wśród zestawień trendów w projektowaniu wizualnym na 2022 rok najważniejsze są te które:

  • mogą być przydatne w projektowaniu katalogów,
  • nieprzypadkowo najczęściej się powtarzają,
  • mają moc inspirowania do kreatywnych rozwiązań.

Drukowanie katalogów to jedna ze specjalności naszej drukarni. Dzięki temu dobrze wiemy, jakie katalogi szyte bądź klejone, zamawiane przez naszych klientów, okazują się skutecznym narzędziem sprzedażowym. Biorąc pod uwagę znaczenie katalogów dla wizerunku marki i sprzedaży, projektowanie katalogów reklamowych w 2022 roku powinno uwzględniać przede wszystkim poniższe trendy.

  • Uwypuklenie zalet produktów

Projektowanie katalogów reklamowych musi wykorzystywać doskonałej jakości packshoty. Zdjęcia produktów bywają – zwłaszcza w niektórych branżach – jeszcze bardziej istotne niż ich opisy. Realizm, dobre oświetlenie i wierne oddanie barw są niezwykle istotne. Chodzi o to, aby konsument, który dzierży w dłoni drukowany katalog dosłownie zapragnął sięgnąć po oglądany na papierze produkt.

  • Sesje zdjęciowe zastępujące zdjęcia stockowe

Nasza drukarnia internetowa oferuje bardzo ciekawą bibliotekę graficzną, którą mają do dyspozycji nasi zadowoleni klienci, również podczas tworzenia katalogów. Jednak zdjęcia stockowe nie mogą być podstawą tworzenia tego typu materiałów. Projektowanie katalogów reklamowych w 2022 roku polega na wykorzystaniu doskonałej jakości zdjęć z sesji fotograficznych.

W 2022 roku warto wykorzystać elementy wskazujące na udział żywego człowieka – użytkownika. Przede wszystkim dotyczy to ilustracji i rysunków. Powinny one, jeśli nie zastępować, to uzupełniać zdjęcia czy grafiki opracowywane w programach graficznych. Uśmiechnięta kobieca twarz, z promienną i gładką cerą w katalogu marki kosmetycznej jest tego doskonałym przykładem. Podobnie, jak zdjęcie szczęśliwej rodziny wypoczywającej w salonie, urządzonym przez markę meblową, której katalog trzymamy w ręku. Oferta zaprezentowana na takich zdjęciach jest doskonałą obietnicą, za którą chętnie podąża odbiorca, czyli klient.

  • Autentyczność, bliskość, wiedza ekspercka

Projektowanie katalogów reklamowych to element content marketingu, który przybliża markę odbiorcom, nadaje jej autentyczności i stawia ją w roli eksperta. Trend ten widać w niektórych reklamach i gazetkach sieci handlowych, zaprojektowanych tak, by pokazywać konkretnego człowieka, który stoi za produktem spożywczym, który klient wybiera ze sklepowej półki. Ludzie prezentowani w tych materiałach nie są modelami czy aktorami. Mają wyraźne, zwykłe twarze, konkretne nazwiska, swoją historię. Padają nazwy miejscowości, z których pochodzą. Sieci handlowe podkreślają dumę z posiadania takich dostawców czy pracowników, zapewniających perfekcyjną obsługę i służących radą jako eksperci. Pod tym względem drukowanie katalogów ma dziś wiele wspólnego z reklamami telewizyjnymi i innymi kampaniami ATL. 

  • Katalogi klejone i szyte – potężne źródło informacji

O ile drukowanie katalogów, które mają przyciągnąć uwagę odbiorcy jest dziś niemalże sztuką wizualną, nie wolno zapominać o informacyjnej funkcji katalogów. Zdjęcia przyciągają uwagę, ale w dalszej kolejności odbiorca oczekuję wyczerpujących informacji o produktach. Dlatego każdy z nich musi być dodatkowo rzetelnie opisany. Zależnie od przyjętej strategii opisy opatrzone zdjęciami produktów mogą przeplatać się ze wspomnianymi wyżej fotografiami lub zająć kolejne strony katalogu. Wiele zależy od tego, jak obszerna jest aktualna oferta marki.

Design dobrze wydrukowany

Katalog działa przez swój design. Już nim marka mówi: „masz przed sobą ofertę ekskluzywną, przemyślaną, skrojoną do Twoich potrzeb”. Katalog to przedmiot, który zmusza odbiorcę do immersji. Kontakt z drukiem – coraz rzadszy w świecie wypełnionym gadżetami elektronicznymi – to przeżycie swoiste, z własnymi rytuałami i wymagające skupienia. Wyrywa odbiorcę z rządzącego internetem roztrzęsienia pośród komunikatów zalewających ze wszystkich stron. Zapewnia relaks i estetyczne doznanie.

Dlatego tak bardzo ważne jest drukowanie katalogów w doskonałej jakości. W Chromie, oferujemy katalogi szyte oraz klejone w rozmaitych formatach. Wykorzystujemy doskonały papier, który zapewnia katalogom trwałość, jakże ważną w ich przypadku. W końcu, większość marek decyduje się na drukowanie katalogów raz w roku, dwa razy w roku bądź co kwartał, więc muszą one odznaczać się wysoką jakością. Sprawdzonym rozwiązaniem są uszlachetnienia, takie jak wybiorczy lakier UV, również w wersji 3D oraz folia, a w przypadku marek premium także złocenie i srebrzenie.

Wszystkich naszych klientów działających w branży sprzedażowej zachęcamy do projektowania nowoczesnych, zgodnych z obowiązującymi w 2022 roku trendami, materiałów. Drukowanie katalogów można oddać w nasze ręce, aby powstały one w najnowocześniejszym parku maszynowym w Polsce, co zapewni im doskonałą jakość!

Kategoria