Jak przygotować się do targów branżowych? 

Posted by:Redaktor Chroma Posted on:9 marca 2022 Comments:0
Jak przygotować się do targów branżowych?

Zbliżają się targi branżowe, na których pragniesz zaprezentować się jak najlepiej i pozyskać nowych klientów? Ulotki, wizytówki, katalogi szyte, notesy klejone – nie zapomnij o przygotowaniu jakże istotnych materiałów drukowanych, które rozdasz uczestnikom. O czym jeszcze musisz pamiętać, przygotowując się do tego wydarzenia?

Targi branżowe – dlaczego warto brać w nich udział?

W niemal każdej branży organizuje się wydarzenia w postaci targów. Obecność marki bądź przedsiębiorstwa na takiej imprezie przynosi wiele korzyści. Uczestnictwo w targach branżowych to element networkingu – poprzez swoją obecność i rozmowy z potencjalnymi klientami, współpracownikami, a nawet konkurentami rozbudowujesz swoją sieć kontaktów, która może zaowocować w przyszłości.

Przede wszystkim, targi branżowe to jeden z najlepszych sposobów na promowanie własnego biznesu bezpośrednio do zainteresowanych uczestników imprezy. Rozdane wówczas ulotki i wizytówki, stanowią potencjalne leady sprzedażowe, podobnie jak inne materiały reklamowe, do których zaraz przejdziemy. Spotykając się z klientami bezpośrednio (co w Twojej branży być może nie jest standardem), możesz lepiej poznać ich oczekiwania, a także zebrać opinie dotyczące Twojej marki, aby poprawić ofertę w przyszłości. Kolejną zaletą uczestnictwa w targach stanowi możliwość zapoznania się z branżowymi nowościami i aktualnymi trendami.

Jakie materiały reklamowe warto przygotować na targi branżowe?

Zadbaj o jak najlepszą prezentację swojego biznesu na targach. Adekwatnie do możliwości budżetowych przygotuj stanowisko i postaraj się, aby nie znalazło się ono na uboczu. Jeśli to możliwe, zabierz ze sobą przykłady oferowanych produktów, a nawet darmowe próbki. Niezależnie od branży podstawę promocji na targach stanowią materiały drukowane – wszystkie możesz ekspresowo wydrukować w naszej drukarni, a dzięki narzędziu Canva część spośród nich zaprojektujesz samodzielnie, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy z dziedziny grafiki.

Wizytówki pomogą Ci stworzyć profesjonalny wizerunek i zwiększą szansę, że uczestnicy, którzy odwiedzili Twoje stanowisko, wkrótce się odezwą, aby skorzystać z oferty lub dopytać o więcej szczegółów.

Ulotki teoretycznie mogą wydawać się dość przestarzałym narzędziem promocji, skoro uczestnicy targów prawdopodobnie otrzymają je na każdym stanowisku. „Teoretycznie” to w tym przypadku słowo klucz. Atrakcyjnie wizualne i wydrukowane na dobrej jakości papierze, miłe w dotyku ulotki wciąż mają wysoki potencjał promocyjny. Ponadto możesz je sprytnie wykorzystać, jeśli będą zawierać rabaty, w czym dobrze spisują się ulotki z perforacją.

Katalogi klejone i katalogi szyte – obie opcje są dobre, bo pomogą zaprezentować ofertę w okazały sposób. To miejsce na szczegółowe informacje dotyczące Twojej oferty, ale także wzbudzenie pozytywnych emocji. Przygotuj sesję zdjęciową związaną z Twoimi produktami lub usługami, której efekty zaprezentujesz wewnątrz. Zarówno katalogi klejone, jak i katalogi szyte, w doskonałej jakości ekspresowo wydrukujesz u nas.

Jeśli chcesz, aby Twoje materiały drukowane nie zaginęły wśród konkurencyjnych, postaw na takie, które autentycznie przydadzą się odbiorcom. Możemy Ci zaproponować solidne i funkcjonalne notesy klejone, niezwykle eleganckie, pełne uszlachetnień kalendarze na nadchodzący rok, teczki ofertowe, bardzo atrakcyjnie wizualnie pocztówki, naklejki, a także same zaproszenia do uczestnictwa w targach, które możemy w Twoim imieniu rozesłać do klientów w ramach przesyłki marketingowej.

Zadbaj też o widoczność Twojego stanowiska na targach. Roll upy, banery i inne materiały POS w formie druku wielkoformatowego znajdziesz w naszej ofercie z opcją ekspresowego przygotowania.

Jak przygotować materiały reklamowe?

Ulotki, katalogi szyte czy wspomniane notesy klejone, podobnie jak pozostałe materiały drukowane, muszą być zgodne z Twoim dotychczasowym brandingiem. Zapominając o spójnej identyfikacji wizualnej, nigdy nie osiągniesz dostatecznej rozpoznawalności wśród klientów. Każdy z materiałów reklamowych zaprojektuj w sposób przemyślany, staraj się zaskoczyć, zachwycić, a nawet rozbawić odbiorców. Jakość projektu jest bardzo ważna – jak w przypadku wspomnianych już katalogów z doskonałymi zdjęciami. To samo dotyczy wykonania – postaw na papier o solidnej gramaturze i miły w dotyku – tym razem Ty lub Twoi przedstawiciele będą wręczać materiały drukowane osobiście, więc kryteria jakości i zaufania liczą się podwójnie.

Podsumowanie

Samo uczestnictwo w targach branżowych to cenne źródło informacji, ale tylko komunikacja z potencjalnymi klientami i dystrybucja przemyślanych materiałów reklamowych pomoże Ci w pełni skorzystać z potencjału, jaki ma tego typu impreza. Nie zmarnuj tej szansy!

Kategoria