Ekologiczny papier Kraftliner – o licznych zastosowaniach podłoża kraftowego

Posted by:Marta Wujda Posted on:14 lutego 2022 Comments:0
kalendarze

W naszej drukarni wiele materiałów dostaje nowe życie. Naszym klientom bardzo często rekomendujemy papiery z recyklingu (m.in. Kraftliner, Ecco Book Cream czy Nautilus). Uważamy, że w niczym nie ustępują one popularnej kredzie, a dodatkowo odzwierciedlają troskę o środowisko. Dziś opowiemy Wam więcej o Kraftlinerze. Do jego głównych zalet przynależą ponadprzeciętna wytrzymałość, duża odporność na rozerwanie i bardzo dobra zadrukowalność (materiał świetnie przyjmuje farbę). Co jeszcze działa na korzyść tego papieru? 

Czym charakteryzuje się Kraftliner?

Papier Kraftliner to produkt dwuwarstwowy o charakterystycznej, brązowej barwie. Jego wierzch stanowią niebielone włókna pierwotne, pozyskiwane z drzew iglastych, natomiast druga strona – poza wspomnianym składnikiem – zawiera dodatek wysokiej jakości włókien makulaturowych. Dzięki temu materiał w stu procentach podlega recyklingowi. Ponadto podłoże posiada dwa certyfikaty: 

  • ISEGA – międzynarodowy certyfikat potwierdzający, że produkt papierowy nadaje się do kontaktu z artykułami spożywczymi,
  • FSC – międzynarodowy certyfikat gwarantujący, że nasze papiery o wadze 250g i 300g pochodzą z lasów o odpowiedzialnej gospodarce, spełniających środowiskowe i społeczne standardy.  

Jakie produkty możesz wydrukować na Kraftlinerze?

  • Wizytówki – przedstawiają Cię z imienia i nazwiska. Dobrze, jeśli odzwierciedlają ponadto Twoje wartości. Z wizytówkami na Kraftlinerze możesz mieć pewność, że Ty i Twoja firma będziecie identyfikowani z troską o środowisko. 
  • Ulotki standardowe i składane – idealne dla firm z sektora proekologicznego. Świetnie sprawdzą się chociażby w branży odnawialnych źródeł energii czy u producentów ekożywności. 
  • Stojaki na stół i katalogi szyte tzw. menu – to produkty niezbędne, jeżeli prowadzisz firmę gastronomiczną o charakterze zero- lub less-waste (brak plastikowych słomek, sztućców i opakowań na wynos). 
  • Podkładki na stół – w czasach, gdy sortowanie odpadów jest surowo egzekwowane, ważne jest, by podkładki były możliwe do przetworzenia. Dzięki temu w przyszłości będą mogły dostać nowe życie. 
  • Okładki do katalogów szytych i klejonych – szukasz okładki wytrzymałej i odpornej na rozdarcia? Dobrze trafiłeś! Ponadto połączenie ze środkiem z niepowlekanego papieru Nautilus sprawi, że cały katalog będzie w stu procentach przetwarzalny.
  • Okładki do notesów klejonych i spiralowanych – analogicznie, jak w przypadku katalogów, połączenie z Nautilusem, sprawi, że produkt będzie w pełni ekologiczny. 
  • Pocztówki – niekiedy odnosimy wrażenie, że w ostatnich latach pocztówki wysyłamy coraz rzadziej. Fakt ten można tłumaczyć troską o środowisko. Wybierając pocztówki na papierze Kraftliner, nie musisz się o to martwić. 
  • Zaproszenia – planujesz wesele w stylu boho? A może imprezę z motywami ekologicznymi? Nic nie zapowie wydarzenia tak efektownie, jak zaproszenia na papierze Kraft. 
  • Kalendarze trójdzielne, jednodzielne i biurkowe w kształcie piramidki – od teraz możesz wydrukować swój ulubiony wariant kalendarza na papierze Kraftliner. Połącz go z kalendariami na Ecco Book Cream, by otrzymać produkt całkowicie ekologiczny. 
  • Teczki ofertowe – jesteś dostawcą ekologicznych rozwiązań? Zapakuj ofertę w teczkę z papieru Kraftliner. Dzięki temu pokażesz swoją konsekwencję i profesjonalizm. 
  • Kopertykoperty Kraft cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów. Obecnie dołączamy je gratis do ekologicznych kalendarzy trójdzielnych i jednodzielnych. 
  • Opakowania – od ekologicznych toreb, poprzez rozmaite pudełka (np. na pizzę), aż do większych kartonów. Oferta naszej nowopowstałej Chroma Pack jest naprawdę szeroka, a my stale ją rozwijamy. 

O czym należy pamiętać podczas projektowania?

  • Odpowiednie nasycenie barw – podczas projektowania należy zastanowić się przede wszystkim, jakie barwy chcemy uzyskać w materiałach i wziąć poprawkę na fakt, że zadruk następuje na papierze w kolorze brązowym. Najlepsze efekty osiąga się, wybierając ciemne, nasycone odcienie (np. czerwony, granatowy, fioletowy czy czarny). Jasne, pastelowe tony mogą być słabo widoczne, dlatego nie zaleca się wykorzystywania w projekcie kolorów takich, jak chociażby pudrowy róż czy miętowy. Ponadto przygotowując pliki, należy zastosować mocniejsze nasycenie niż w przypadku, gdyby druk odbywał się na podłożu o białym kolorze. 

Papier Kraftliner to doskonała opcja dla firm z branży ekologicznej. Zestaw akcydensów na tym podłożu pokazuje troskę o środowisko, ale także profesjonalizm i konsekwencję firmy. Czy stosujesz tego typu materiały w swoich działaniach marketingowych? Może to najlepszy moment, żeby zacząć? 🙂

Kategoria